Sunday, July 12, 2009

knp sy pilih ISDEV????

pelbagai pandangan telah dilontarkan sebelum sy buat keputusan untuk memilih isdev...ada y kata masa depan kurg cerah???ada y kata hg ni nak jd ustazah ke???ada y kata hipokrit la hg ni.hg tu bukannya baik sgt pun......
...........namun ada satu kata2 positif y sy masih ingat ialah ilmu islam tidak akan memudaratkan sebaliknya banyak benda y hg akan belajar(terima kasih kpd org y mengucapkan)........
mula2 melangkahkan kaki ke perjumpaan pertama di Bilik Persidangan CENPRIS, hati sy sesgtla takut...rase diri ni sesgt la kerdil...depa y lain kebanyakan ada background islamic studies except my friend frm usm....namun setelah bertemu ngn pensyarah n senior2 barulah sy dapat keyakinan untuk meneruskan misi sy melengkapkan master sy dlm isdev...insyaallah (segala perbuatan baik akan dibalas dgn kebaikan)
knp sy pilih ISDEV???sbb sy da terlalu byk didedahkan dengan falsafah & teori Barat & China...cara pemikiran sy juga lebih ke arah barat n cina...mungkin dengan berada dlm keluarga ISDEV...sy dpt kembali semula ke fitrah asal sy...dan knp sy pilih iSDEV??ini kerana jalan terbaik dr DIA untuk sy..(wallahualam)

No comments:

Post a Comment

MuTiaRa KaTa

Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri menunjukkan kata-kata lemah lembut

Berakhlaklah dgn AKHLAK ALLAH(asma ul husna)

Orang yg TAKUT kpd ALLAH ialah org BERILMU

Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

Tujuan agama yang benar dan ilmu yang benar hanyalah satu iaitu menuju kebenaran yang mutlak.Ilmu untuk mengetahui dan agama untuk merasai.Ilmu untuk bendanya dan agama untuk jiwanya. ( Hamka ).

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat (Khalifah Abdul Malik bin Marwan)

background blog

Followers