Wednesday, May 19, 2010

~ Luahan Hati Seorang Anak KEcil~

Ibu, anakmu ini ingin bertanya,

mengapa ini yang berlaku kepada diriku ibu?? ke manakah perginya janji-janji dan cinta Februari ibu??
Ibu ingat 14 februari yang lalu?


Malam itu ibu ada janji temu dengan seseorang. Ibu cakap dia cintakan ibu dan ibu juga cintakan dia. Benarkah semuanya itu ibu?

Ibu cakap malam itu merupakan malam yang paling indah dan membahagiakan. Dia puji dan puja ibu. Dia rayu dan belai ibu. Katanya cintanya hanya untuk ibu. Tapi benarkah ibu?
Ibu terkhayal dengan pujukannya. Ibu terbuai dalam bicaranya. Ibu terlena oleh bisikannya. Benarkah semua itu ibu?


Ibu tak kisah dia peluk ibu. Ibu izin dia sentuh jasad ibu. Ibu puas dapat buktikan setia ibu. Seperti apa yang dikatakan olehnya. Dia mahu bukti cinta dari ibu Tapi mengapa ibu beri padanya ibu?


Masa berlalu dengan pantas,Hari ini lepas 9 bulan, peristiwa bukti cinta ibu... Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil. Hari ini buah cinta kalian telah terzahir. Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir.
Tetapi kenapa dia tidak sama menyambut anaknya hasil bukti cintanya ini ibu?Ke mana dia? Mengapa dia tidak azankan anaknya ini ibu? Mengapa ibu juga membenci anakmu ini ibu? Bukankah anakmu ini semaian tanda cinta kalian? Mengapa ibu?


Tak terasakah sakit dan peritkah ibu? tak berbakikah kasih dan sayang ibu pada anakmu ini? Tidak lagi kah ibu berTuhan? Mengapa semua ini berlaku ibu?


Di manakah ibu akan meletakkan anakmu ini? Bagaimanakah dengan nasib anakmu ini ibu? Apakah yang perlu anakmu lakukan untuk ibu menerimaku? Adakah anakmu akan menerima nasib seperti mereka? Jangan lakukannya ibu. Cukupla sekali dosa yang telah dilakukan.....



p/s: peringatan kepada diriku jua. moga kita semua sentiasa dilindungi olehNya dan mendapat hidayahNya. Amin :)

No comments:

Post a Comment

MuTiaRa KaTa

Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri menunjukkan kata-kata lemah lembut

Berakhlaklah dgn AKHLAK ALLAH(asma ul husna)

Orang yg TAKUT kpd ALLAH ialah org BERILMU

Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

Tujuan agama yang benar dan ilmu yang benar hanyalah satu iaitu menuju kebenaran yang mutlak.Ilmu untuk mengetahui dan agama untuk merasai.Ilmu untuk bendanya dan agama untuk jiwanya. ( Hamka ).

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat (Khalifah Abdul Malik bin Marwan)

background blog

Followers