Monday, August 24, 2009

~ BaZaR RaMaDhaN ~

I try to figure out what in my mine..and maybe i want to write and share something about Bazar Ramadhan sprout like mushrooms after the rain in fasting month.

Penang also known as The Pearl of the Orient (veritable food paradise). I decided to go to Bazar Ramadhan at Bayan Baru,which located behind mosque and near to Sunshine Square. There were so many choices of foods..... (jangan teruja..istifar bebanyak)




the famous "ayam percik",,,a must in my list


"Gulai Kawah" the speciality of the Utara Region

glutinious rice wrapped with 'palas' leaves and cooked in santan...can be eat with served with curry @ rendang...

p/s: berbelanja secara berhemah dan tidak membazir sepanjang bulan Ramadan....mengamalkan kesederhanaan sepanjang bulan yang mulia ini....Perbelanjaan perlu dirancang dengan teliti bagi mengelakkan pembaziran agar penghayatan "puasa" menjadi lebih bermakna

No comments:

Post a Comment

MuTiaRa KaTa

Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri menunjukkan kata-kata lemah lembut

Berakhlaklah dgn AKHLAK ALLAH(asma ul husna)

Orang yg TAKUT kpd ALLAH ialah org BERILMU

Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

Tujuan agama yang benar dan ilmu yang benar hanyalah satu iaitu menuju kebenaran yang mutlak.Ilmu untuk mengetahui dan agama untuk merasai.Ilmu untuk bendanya dan agama untuk jiwanya. ( Hamka ).

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat (Khalifah Abdul Malik bin Marwan)

background blog

Followers