Tuesday, August 11, 2009

~ Tarikh Lahirku dalam Tahun Islam ~

Bulan kelahiran Islam saya adalah pada 17 Ramadhan 1405 Hijrah iaitu jatuh pada hari Khamis...maknanya, tidak lama lagi saya akan menyambut hari lahir saya yang ke 25 tahun dalam kalendar Islam(tp dlm kalendar lunar baru 24 thn huhuhu)...kesian mak saya pada 25 tahun yang lalu, orang lain sibuk beraya dan makan ketupat, mak saya sibuk berpantang dan bertunku huhuhu



"ramda", yang bermaksud batu panas, kemudian dipanggil Ramadhan. nama tersebut diberikan kerana pada waktu itu cuaca amat panas. dan secara kebetulan nama saya ialah Raidah..tapi menurut Puti, nama saya perlu disebut ra i dah (bermaksud pelopor) bukan raidah....




Sifat: Anda baik, pendiam dan suka merendah diri. Anda tidak angkuh kepada teman-teman yang dikenali. Anda tidak suka menonjolkan diri. Kehidupan anda selalu selamat.



R : Anda seorang yang gemar bersosial.
A : Anda menjadi sangat pendiam apabila anda sedang memikirkan sesuatu.
I : Selalu tersenyum dan membuat orang lain tersenyum.
D : Sukar mempercayai orang lain.
A : Anda menjadi sangat pendiam apabila anda sedang memikirkan sesuatu.
H : Anda tidak suka menghakimi sesuatu/orang


ini hanyalah data yang saya perolehi daripada facebook..hanya sekadar ingin berkongsi....




p/s: gemar bersosial???mungkin itu saya di social sciences hehehe...ada komen????



No comments:

Post a Comment

MuTiaRa KaTa

Kebajikan yang ringan adalah menunjukkan muka berseri-seri menunjukkan kata-kata lemah lembut

Berakhlaklah dgn AKHLAK ALLAH(asma ul husna)

Orang yg TAKUT kpd ALLAH ialah org BERILMU

Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya. (Hamka).

Tujuan agama yang benar dan ilmu yang benar hanyalah satu iaitu menuju kebenaran yang mutlak.Ilmu untuk mengetahui dan agama untuk merasai.Ilmu untuk bendanya dan agama untuk jiwanya. ( Hamka ).

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat (Khalifah Abdul Malik bin Marwan)

background blog

Followers